Over marketing bestaan hardnekkige misverstanden. Het marketing imago is van ‘snelle jongens’ die mensen ondeugdelijke en onnodige dingen aansmeren.
Bij inzzpiratie betekent marketing het bij elkaar brengen van wat de klant wenst en de oplossing die jij voor hem hebt. Om te zorgen dat die klik op de juiste manier en tijdstip en met de juiste middelen tot stand komt. De beroemde win-win situatie creëeren.
Tijd dus om die marketing mythes uit de wereld te helpen. Daarom ontzenuwt inzzpiratie de 5 meest gehoorde marketing mythes. We vervolgen met mythe nr. 2
Mythe nummer 2: marketing is alleen voor grote bedrijven!
Iedereen kent Apple, CocaCola, McDonalds en Heineken. Concerns die allemaal op hun eigen manier aan marketing doen. En daar veel geld aan spenderen. Niet gek dus dat iedereen denkt dat marketing alleen iets is voor ‘de grote jongens’.
Bedenk echter dat ook deze ‘grote jongens’ ooit met weinig tot niets zijn begonnen. Wat ze gemeen hebben is dat ze vanaf hun prille begin in marketing hebben geloofd en er consequent aan hebben gewerkt. Dat heeft ze groot gemaakt. Word je er maar eens bewust van hoe vaak, waar en op welke manier je ze allemaal tegenkomt.
De marketing principes die zij toepassen werken voor jouw bedrijf precies hetzelfde. Met gezond boerenverstand en enig ‘out of the box’ denken, kun je, zonder grote budgetten, jouw marketing praktisch handen en voeten geven.
Hulp daarbij nodig? inzzpiratie inspireert!
Geef een reactie